Mijn moment van 2011

Het einde van het jaar nadert snel en ik ben vandaag weer een jaartje ouder geworden. Kortom het moment om eens terug te kijken op het afgelopen jaar. Een jaar waarin het nodige is gebeurd: voor het eerst in het buitenland autorijden, propedeuse behaald en elke dag bloggen.

Maar mijn moment van het afgelopen jaar was toch wel de verhuizing naar Zwolle. Weer op eigen benen staan na een jaar terug te zijn geweest bij mijn ouders. Zelf zorgen dat er elke dag brood is en ’s avonds een voedzame maaltijd op tafel staat. Een stuk meer schoon moeten maken, maar ook de vrijheid om zelf te zien op tv wat ik wil. Niet meer continu die sociale controle op wat ik doe, maar zelf bepalen wanneer wat gebeurd.

Het was wel even zoeken naar het juiste ritme, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend. Het elektrisch koken heb ik inmiddels ook aardig onder de knie. De meeste vrienden zijn inmiddels al eens langs geweest. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het in 2012 alleen maar leuker zal worden.

 

Geef een reactie

