Een avondje FC Zwolle

De gemeente Zwolle heeft het goed voor met nieuwe inwoners. Iedereen krijgt een welkomstpakket met niet alleen allerlei informatie over de gemeente, maar ook een aantal leuke aanbiedingen om dingen te doen. Eén van die aanbiedingen is een thuiswedstrijd van FC Zwolle bezoeken voor twee personen.

Zwolle speelt als eerstedivisionist meestal op vrijdagavond en dan ben ik al Leeuwarden. Daarom kwam de bekerwedstrijd van gisteravond tegen RKC mij goed uit. De beker staat garant voor een spannende wedstrijd dus dat is altijd leuk. Samen met een vriend ben ik naar het stadion gegaan en daar bleken we mooie plaatsen ter hoogte van de middenlijn te hebben.

Het was een spannende wedstrijd, waarbij de goals lang weg bleven. Zwolle had in de eerste helft natuurlijk uit een penalty moeten scoren, maar de keeper pakte de bal. RKC wist weinig kansen te creëren en bij Zwolle ontbrak het op het laatste moment aan de juiste pass. Toen RKC 8 minuten voor tijd de openingstreffer scoorde, was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Zwolle probeerde het nog wel, maar werd nooit heel erg gevaarlijk.

Voetbal kijken in het stadion blijft toch een mooie belevenis, vooral door de sfeer in het stadion. Ik heb me dan ook prima vermaakt. Of het voor herhaling vatbaar is durf ik nog niet te zeggen, mijn hart ligt nou eenmaal bij een andere club.

Geef een reactie

