Klaverjassen

Op de middelbare school heb ik heel wat tussenuren klaverjassend doorgebracht. Het was een populair spel binnen mijn vriendengroep en ik heb ook regelmatig na de lessen nog een tijd doorgespeeld. Ik had het eerder al eens van mijn ouders geleerd, maar die laatste jaren op de middelbare school heb ik het pas echt vaak gespeeld en werd het ook steeds leuker.

Na het halen van mijn diploma kwam de klad erin. Heel af en toe werden de kaarten nog eens tevoorschijn gehaald, maar vaker niet. Het contact met de vriendengroep verwaterde en door het op kamers wonen speelde ik het spel nog weinig. Toen mijn vader een half jaar geleden een fikse enkel blessure opliep, waar hij nog altijd niet volledig van hersteld is, gingen we op zoek naar iets nieuws om in de vrije tijd te kunnen doen. We kwamen uit bij de wijkvereniging die elke drie weken een klaverjasavond organiseert. Gister was ons debuut en onder een leuke sfeer hebben we drie bomen gespeeld. De leukste verrassing kwam aan het einde, toen bleek dat we allebei een prijs hadden gewonnen.

Het is dus zeker voor herhaling vatbaar!

Bron foto: DG Jones.

Geef een reactie

