Brugalarm app wint prijsvraag

De applicatie Brugalarm heeft de NDW prijsvraag ‘Een goed idee met NDW’ gewonnen. Met deze app kunnen weggebruikers zien of de Spijkenisserbrug open of gesloten is wat de wachttijd is. Hierdoor kunnen zij een betere beslissing over hun route nemen. Is de wachttijd kort dan rij ik via de brug, gaat het lang duren dan kies ik een alternatieve route. Met deze app wordt één van de grote frustraties van autorijders verminderd. (via verkeerskunde.nl)

Ik heb de app zelf nog niet kunnen vinden in de market, maar een versie voor Leeuwarden lijkt mij ook ideaal. In de rondweg zit een flink aantal bruggen en er zijn meerdere opties om van de ene naar de andere kant van de stad te rijden. Eén van de grootste vertragingsfactoren is een openstaande brug. Weet ik voor vertrek waar de brug openstaat dan kan ik een betere route kiezen en ben ik eerder op de bestemming. Ideaal.

Geef een reactie

