10 jaar na 9/11

Vandaag is het 10 jaar geleden dat Al-Quida de westerse wereld keihard trof door met drie vliegtuigen de beide WTC torens en het Pentagon aan te vallen. Een vierde vliegtuig miste zijn doel.

Voor mij was het voor het eerst dat ik met zo’n aanslag geconfronteerd werd. Het was een hele normale dinsdagmiddag, tot mijn vader thuiskwam en we op tv het nieuws uit Amerika volgden. Die beelden zullen bij velen nog op het netvlies staan. Tot mijn zusje ook thuis kwam, toen moest de tv uit en mochten we het er niet meer over hebben. Uiteraard was er de volgende dag op school ook aandacht voor en toen heb ik dit gemaakt.

Nu, 10 jaar later, is er weer veel aandacht voor met de nodige documentaires die terugblikken op de aanslag en de dagen erna. Eén van de mooiste die ik gezien heb is de documentaire van VPRO import die met de belangrijkste mensen uit de VS terugblikt op wat zij die dag hebben gedaan. Helaas werkt Bush niet mee, maar verder doet eigenlijk iedereen mee. Er zijn nog meer documentaires te vinden op de site van Holland Doc.

Geef een reactie

