Wil je liever meer tijd of geld?

Een lastig dilemma. Meer geld maakt het mogelijk om meer dingen te kopen. Dingen die niet noodzakelijk zijn, maar toch een prettige aanvulling op het leven. Alleen moet je dan wel genoeg tijd hebben om iets met die leuke dingen te doen. En dat is het lastige, want eerlijk gezegd vind ik dat een dag nu al snel voorbij gaat. Zoals ik eerder deze week al blogde is het aantal uren door een vroege krantenwijk en moeite om ’s avonds vroeg naar bed te gaan momenteel zeer beperkt. De gevolgen begin ik na twee weken toch wel te merken. Overdag voel ik me veel eerder vermoeid. Deze dipjes trekken na een tijdje meestal weer weg, waardoor is ’s avonds weer te laat m’n bed in ga.

Daarom kies ik uiteindelijk voor meer tijd. Ik heb genoeg leuke dingen en activiteiten om m’n leven mee te vullen, alleen niet de tijd om alles te doen wat ik wil. Bovendien, als ik meer tijd heb, is er ook meer tijd om te werken. Op die manier komt dat extra geld vanzelf 🙂

Bron foto: Toni VC.

Geef een reactie

