Dagje Dortmund

Mijn reislustige zusje wilde weer eens op reis naar Oekraïne en de goedkoopste vlucht vertrok uit Dortmund. Een vliegveld dat niet goed met het OV te bereiken is, waardoor ik haar met de auto mocht brengen. Voor het eerst op de Duitse Autobahn zonder snelheidslimiet 🙂

Als ik Dortmund hoor, denk ik gelijk aan de plaatselijke voetbalclub, die dit jaar weer kampioen zijn geworden. Er was voor mij tijd genoeg om na wegbrengen iets in Dortmund te gaan doen en ik besloot het Borosseum te bezoeken. In het Borosseum is een overzicht van de geschiedenis van Borussia Dortmund te zien. Je loopt van de beginjaren van de club naar het heden. Er zijn oude foto’s, video’s en relikwieën te zien. Het mooiste deel was de prijzenkast. Erg leuk om doorheen te lopen.

Bron foto: Dortmund tourismus.

Geef een reactie

