Wat pak je als eerste bij brand?

Als er brand uitbreekt, is je eerste doel natuurlijk om jezelf in veiligheid te brengen. Maar daarnaast hebben mensen toch de sterke neiging om zoveel mogelijk dierbare spullen mee te nemen. Spullen die niet vervangbaar zijn en een grote kans op schade hebben door het vuur of het bluswater.

Als ik niet thuis ben is het eenvoudig. Ik heb dan niet heel veel spullen bij me en kan alles zo meenemen. Thuis is het ingewikkelder verhaal, daar is veel meer om mee te nemen. Als eerste denk ik toch aan de onvervangbare dingen: oude foto’s en andere herinneringen die alleen op papier staan. Als dat weg is, is het ook echt weg. Gelukkig heb ik van steeds meer dingen back-ups op meerdere plaatsen, wat de digitale spullen minder belangrijk maakt om mee te nemen. Al zou ik toch niet graag zonder mobiel en laptop het huis verlaten.

Wat zou jij zeker niet laten liggen in een brandend huis?

Met dank aan Post a Day voor het idee.

Geef een reactie

