Kan ik leven zonder internet?

Het simpele antwoord op deze vraag is voor mij nee. Ik heb ondertussen al bijna vier jaar een telefoon met mobiel internet en ben daarnaast thuis en op school veel online. En als de NS meewerkt zelfs onderweg.

Ik gebruik internet voor heel veel zaken. Allereerst de sociale media, tegenwoordig vooral op facebook, maar ook op twitter en dit blog ben ik actief. Daarnaast zoek ik veel informatie op internet, dat is toch mijn startpunt. Voor mijn schoolwerk kan ik eigenlijk ook niet zonder internet, ook voor de communicatie met groepsgenoten.

Maar tijdens vakanties kan ik best zonder internet. Dan is er zoveel nieuws in de omgeving dat ik weinig last heb van het gemis van internet. Maar af en toe even een uurtje in een internetcafé is in het buitenland best fijn.

Bron foto: Steve Rhode.

Geef een reactie

