Windesheim in het nieuws

De afgelopen week is de hogeschool waar ik mijn opleiding volg nogal in het nieuws geweest. Eerst kwam het bericht dat een docent de antwoorden van het tentamen te vroeg online zette, waardoor studenten nog snel de antwoorden uit hun hoofd konden leren. Iets dat waarschijnlijk ongemerkt was gepasseerd, als de studenten er niet uit vreugde over waren gaan twitteren.

Een andere manier van tentamenfraude is dat je vrij eenvoudig je collegekaart aan kan passen, waardoor iemand anders je tentamen kan maken. Dit probleem wordt nu aangepakt door studenten ook een identiteitsbewijs te laten tonen tijdens een tentamen. Wat mij betreft een lapmiddel, het lijkt mij beter om voortaan college kaarten te verspreiden waar een pasfoto in verwerkt zit.

Het laatste bericht van deze week kwam van de PVV die Kamervragen stelde over een wasruimte die deze week voor moslims is geopend. Er is een stiltecentrum in Windesheim waar alle gelovigen en niet-gelovigen samen kunnen komen. Ik maak er zelf geen gebruik van, maar het is wel goed dat zo’n ruimte er is. Dan moet er ook ruimte zijn voor alle geloven en als moslims zich eerst moeten wassen voor hun gebed dan moet die mogelijkheid er zijn.

Een week vol beroering terwijl ik aan een nieuw blok begon. Allerlei nieuwe vakken en opdrachten staan ons te wachten. Ik heb er zin in!

Geef een reactie

