Tijdmachine

Stel: je hebt een tijdmachine waardoor je één uur in een andere tijd kan leven. In welke tijd zou jij dan willen leven en waarom? Laat in de reacties weten wat jij kiest.

Ik zou zelf kiezen voor het Romeinse Rijk en dan ten tijde van de Republiek. Een tijd waar ik vooral tijdens de Latijnse lessen op de middelbare school veel over gehoord heb. Daarnaast ben ik twee keer een week in Rome geweest. Er zijn inmiddels weer een aantal gebouwen uit die tijd zichtbaar en het lijkt me ontzettend leuk om eens uurtje door het echte oude Rome te lopen.

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg dat ik maar een uur in een andere tijd leef, want we leven nu in een prachtige periode. Dankzij internet, nieuwe media en vliegtuigen is de wereld zo groot geworden, dat alles wat je wilt, mogelijk is. Zeker als je in Nederland geboren bent.

Met dank aan Dailypost voor het idee en vgm8383 voor de foto.

Een Reactie op “Tijdmachine

  1. Ik dacht ook meteen aan ongeveer 2000 jaar geleden en dan inderdaad ook meteen een teleporter erbij om in Rome terecht te komen. Maar toen las ik je blog verder en had je dat zelf al bedacht. Begin 19e eeuw lijkt me ook wel wat. Een tijd van bijzondere uitvindingen. En ik heb het idee dat mannen erg mooie kapsels hadden in die tijd.

    De tijd van nu brengt ook een hoop ellende met zich mee. Ik vind het soms moeilijk een moment van echte rust te vinden. We moeten honderd dingen tegelijkertijd onthouden en vaak zit ik langer achter de laptop dan nodig is (vanavond is een voorbeeld).
    Over het algemeen ben ik wel blij dat ik hier en nu leef. Als ik een paar eeuwen eerder was geboren had ik niet eens naar de universiteit gemogen.

Geef een reactie

