Mijn moment van 2010

Nu vanavond mijn eerste en laatste nieuwjaarsborrel op het programma staat, is het tijd voor een laatste terugblik op het afgelopen; geïnspireerd door de serie van Henk-Jan Winkeldermaat. Mijn moment van 2010 is mijn studiewissel van sociologie bij de RijksUniversiteit Groningen naar verkeerskunde aan de Hogeschool Windesheim.

Begin 2010 was ik naar Groningen verhuist en ik heb het daar een half jaar geweldig naar mijn zin gehad. Voornamelijk door de leuke dingen die ik met vrienden deed, maar ook omdat ik het naar mijn zin had bij de studie. Ik had alleen wel moeite met de studie. Door het vele leeswerk en hoge tempo had ik moeite om de tentamens te halen. Uiteindelijk bleek in juni dat ik niet genoeg punten had gehaald om door te mogen naar het tweede jaar.

Dat had ik al een beetje aan zien komen en daarom was ik gaan kijken bij een paar open dagen van het hbo. Doordat ik niet genoeg punten had, besloot ik definitief om te stoppen met sociologie, maar wat zou ik dan wel gaan doen? Na hoop wikken en wegen in juli is mijn keuze gevallen op verkeerskunde. En daar heb ik gelukkig nog steeds geen spijt van.

Geef een reactie

